Skånska är ett konstigt språk alltså

Fedagar  brukar vara bästa dagen men nu är de ju lov så då är alla dagar bra!

Vaknade vid 10 idag, gick och handlade under tvång ehehe. Åt på kinaresturangen vid vårat hus nyss med maamma!! Alltid bra när hn betalar (: Nu ska jag fixa mitt rum lite, sen ska jag möta Lotta snabbt och byta grejer och ikväll blir det filmkväll med brudarna........ TROR JAG. problemet är liksom att vi ska till landet tidigt tidigt imorgon och då kan jag ju inte skicka hem alla. Får lösa det på något sätt!!

HAHAHA igår när sandra ringde hem till mig och pappa svarade:

Pappa: Aa, hallå?
Sandra: Hej, kan jag få prata med fanny!
P: Nej, alexandra är inte hemma
S: Men jag vill prata med fanny!
P: *övertydlig röst* Alexandrrrra ärrrr inte heeeemmaa!!
S: MEN FANNY
P: Jaha, Fanny! Jaa hon kommer nu.

Efteråt:
Pappa: Vad dålig på svenska hon var, är hon polsk sa du?
Jag: Det var bara skånska.
Pappa: Jaha, men det förklarar ju hela saken!

Skånska är lika svårt som danska fan HAHA




Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0