Eclipse - tankar

Tänkte blogga om vad vi gjort men kamera sladden är helt borta så tar de sen. ska börja skriva om filmen istället. SPOILER heheheheheh för din skull hannah

Iallafall: Vet inte var jag ska börja, så mycket att säga. Eclipse är min favorit bok i serien, jag vågade inte ha för stora förväntningar eftersom att det fanns en risk att man blev besviken. Jag tyckte att filmen helt klart är den bästa hittils, att de följde bokens  konversationer så bra var ett stort plus. Alla klockrena kommentarer och skämt, att både Cullens och Wolf Pack fick fler repliker, det gjorde filmen bäst! Speciellt att man fick se mer av Jasper och Emmett, scenen då Jasper och Alice tränade var kort men ändå så bra. Filmen växlade hela tiden mellan komedi, spänning och massa mer. Fast att man visste precis vad som skulle hända var jag tvungen att påmina mig själv om att andas. 

Redan från början när man såg Cullens och WolfPack jaga victoria kände jag att Eclipse skulle bli bäst.
Saknade dock några saker, bland annat citatet från boken: look after my heart -  i've left it with you

Saknade alice kidnappning, saknade massa annat också och de kan ju inte få med allt så dom har absolut gjort de bästa. Allt var dock lite ihoptryckt, för att de skulle få plats i filmen, scenerna kändes så korta, allt gick så snabbt och man tänkte hela tiden: " varför är de här redan nu" ?


som jag redan skrivit ovan älskar jag att Emmett är med mera, min favorti karaktär och han har ju inte haft lika mycket repliker tidigare.

En besvikelse var Leah Clearwater, jag vet inte vad jag förväntade mig men nej, har inte lagt märke till henne innan filmen i några intervjuer heller.

Wie vad långt inlägg och de låter som att jag sitter och skriver massa och vet vad jag snackar om HAHA fats detta inlägget är till johanna och alla andra som är utomlands som inte ska se den förän i sverige :D

Jag kommer att se Eclipse så snart som möjligt igen, de är väldigt mycket som är svart idag, och jag vill inte glömma något :D
 
ska leta efter kamera sladden nu!



 OPS, jag glömde de viktigastse HAHA, Edward - Bella - Jacob!

Jag har alltid sagt att jag är team jacob, har dock just insett varför jag har gjort det, och det skulle fälla hela historien, alltså är Team Edward det ända rätta :D hade så gärna velat ha flashbacks från edward mänsliga liv, men jag vet inte, de hade kanske inte passat in. Verkligen bra skådespelare haha :D Att man får med fire and ice i början gjorde mig sjukt glad, och då hade filmen knappt börjat ännu. Såg verkligen fram emot tält scenen och den levde upp till mina förväntningar, kanske inte blev samma känsla som i boken trots att de sa nästan samma sak men det gick så snabbt, kan bero på det. Vissa effekter såg lite fake ut, men de är ju fake så!

Min favorit scen var helt klart den sista på ängen :D och när de tränade inför fighten, plus ALLA roliga kommentarer som antagligen är sjukt trista nästa gång jag ser filmen ^_^

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0